Sayu: Luahan Hati Anak Juruterbang Pesawat QZ8501!


Sudahlah kehilangan ayah dalam tragedi pesawat AirAsia QZ8501 yang dilaporkan terhempas di lautan, kini dipersalahkan pula oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

Hampir kesemua pihak menunding jari kepada juruterbang pesawat AirAsia QZ8501 yang menyebabkan tragedi itu. Tuduhan demi tuduhan dilemparkan terhadapnya membuatkan si anak berasa sedih dan terkilan.

Angela Anggi Ranastianis, 22, merupakan anak kepada Kapten Iriyanto, kesal dan sedih dengan pihak media yang menunding jari terhadap ayahnya dalam tragedi itu. Angela juga meminta masyarakat tidak menjustifikasikan ayahnya sebagai punca tragedi tersebut.

Dipetik dari Oh! Media, 

"Papa di sini sudah berusaha menyelamatkan penumpangnya. Pilot mana yang mau mencelakakan penumpangnya? Papa saya juga korban. Jadi tolonglah mengerti, jangan menyalahkan kepada juruterbang," ujar Angela.

"Sudahlah fokus saja, bantu doa supaya cepat bertemu. Jadi tolong jangan terlalu gampang menyalahkan papa saya. Papa saya belum ditemui. Saya kecewa dengan opinion seperti itu. Bukannya menyokong, malah membuatkan (saya) drop. Jadi tolong perhatiannya," kata Angela pada tvOne.

"Saya sebagai anaknya tidak (boleh) menerima. Pilot mana pun tidak ada yang mau mencelakakan penumpangnya. Bolehlah bersuara, tapi lihat keadaan juga," tambahnya.

Sayu: Luahan Hati Anak Juruterbang Pesawat QZ8501! Rating: 4.5 Diposkan Oleh: InfoGugel