Boleh Percaya Ke Pengumuman Terkini Dari McDonalds Ni?


McDonald's akan menghentikan penjualan makanan kepada pelanggannya yang mengalami obesiti atau berat badan yang melampau bermula 1 Januari 2015.

Ini berikutan masalah obesiti di kalangan rakyat Amerika Syarikat meningkat dua kali ganda sejak dua dekad lalu. Ini menjadikan masalah kesihatan semakin serius kerana dua pertiga dari penduduknya mengalami obesiti.

Lapor NYMeta.com, mulai 1 Januari 2015, pihak McDonald's tidak akan melayan mana-mana pelanggannya yang mempunyai berat lebih dari 77 kilogram untuk golongan wanita, manakala 111 kilogram untuk golongan lelaki.

Bagaimanapun, sukatan berat bagi kanak-kanak pula adalah berbeza kerana ia bergantung kepada umur dan ketinggian.

Bagaimana McDonald's tahu berapa berat badan pelanggannya? Adakah mereka akan bertanya dan mempercayai jawapan pelanggan? TIDAK!

McDonald's akan meletakkan alat penimbang khas di hadapan kaunternya seperti gambar di bawah. Yang mana mengkehendaki pelanggannya berdiri di atas alat penimbang tersebut sebelum membuat pesanan makanan.


Perlaksanaan ini mungkin agak sukar di bahagian Drive Thru. Namun, jika pelanggannya kelihatan terlebih gemuk melebihi berat yang ditetapkan, McDonald's tidak akan menjual makanan kepada mereka.  - MYMEDIAHUB

Boleh Percaya Ke Pengumuman Terkini Dari McDonalds Ni? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: InfoGugel