Bergenang Air Mata Apabila Baca Perkongsian Sukarelawan Mengenai Sikap Mulia Mangsa Banjir Di Kelantan...


Perkongsian daripada Wan Kamarudin Wan Ibrahim:

Analisa saya: moleknya ore kelate...hampir kesemua tempat pusat pemindahan yg kami pergi akan 'offer' saya makan dan minum...dan saya bg tau baru lepas minum...padahal mmg sepanjang misi kami makan roti kosong dan air mineral...tapi betul tak tipu...mmg tak terasa lapar langsung...maaf sangat2 kakak abang makcik pakcik...bukan saya tak sudi cuma saya rasa cukup bersalah...

kami yg sepatutnya menjamu makcik pakcik dan kakak abang...tapi yg uniknya...bila dah kami ulang alik lalu depan bus stop tempat pakcik dan keluarga berlindung...antara mangsa banjir pertama yg kami temui di Manik Urai...bus stop okayyyy...dgn anak2 kecil mereka...kami jadikan tempat ni port kami agihkan sebahagian barangan...agaknya mereka tahu kami ni pun sebenarnya lapar...pakcik ni dalam senyap2 arah kan isterinya masak nasi...ikan masin dan budu dan kicap...kami tak sanggup menolak...terasa pulak dia orang kalau ditolak rasanya...baru sehari tu tak jumpa nasi dah macam tu...respek betul dgn mangsa banjir...dapat bertahan begitu lama...jadi Yusuff Kan SucaGwale membuka tin sardin dan masaklah sekali...dan makan sama2 keluarga pakcik tu...indah momen tu...dan dalam diam2 juga pakcik tu jadi sebahagian dari kami...pergi agihkan barangan kpd jiran2 dia pulak...

kpd NGO lain yg nak pergi sana pastikan anda bekalkan something yg senang nak makan pasal tak da kedai yg beroperasi di kws bencana...kita kena ada tenaga lebih...dan bila nak balik...Ya Allah pakcik tu peluk saya erat sangat sampai saya terasa ada satu tenaga sedang sentuh lubuk hati saya yang paling dalam...kami cuma jalankan amanah orang...Ya Allah...terharunya...mulia sungguh hati pakcik tu...dan perkataan akhir saya kat pakcik tu..."pakcik...bila dah stabil...pindahlah ke tempat lebih selesa..." Pakcik tu kata..." Tok apo we...semua tu dunio..." Huhuhu...maaf saya tak da gambar pakcik tu...

Bergenang Air Mata Apabila Baca Perkongsian Sukarelawan Mengenai Sikap Mulia Mangsa Banjir Di Kelantan... Rating: 4.5 Diposkan Oleh: InfoGugel